6 Ekim 2022 Perşembe

ANADOLU İRFAN'I - Herbokolog

HERBOKOLOG


Yanlış yazmadım, yanlış okumadınız. Herb-olog yani otsu bitki bilimi ile uğraşan değil herbok-olog. Bu bir insan tipolojisi olup her ideoloji ve dine mensup olanlar arasında mebzûl miktarda bulunur. Bunların lügatinde, dilinde "bilmiyorum, duymadım, anlamıyorum" diye bir ifade bulunmaz. Her şeyden az çok anlarlar, her soruya verecekleri bir cevapları vardır ve her bir moku bilirler.  Sokakta, çeşitli mahfillerde, TV ekranlarında, gazete köşelerinde bunlardan bol miktarda mevcuttur. Üstelik halktan, sıradan, yurdum insanı olmaktan öte içlerinde akademisyen, rektör, belediye başkanı, milletvekili, güvenlik uzmanı, ilahiyatçı, vaiz, gazeteci, yazar gibi asker sivil kişiler de vardır. Susmak, dinlemek, bilmediğini öğrenmek gibi erdem ve edepten yoksundurlar. Bilmediklerini de bilmezler, farkında bile değildirler. ‘Bir zamanlar Anadolu’da’ köylerde harman zamanı buğday saplarını saman haline getirmek için düvene koşulan öküz, at gibi hayvanların tersinin samana dökülmemesi, samana etmemeleri için birinin kürek tutması misali, tabir caizse “sap yiyip saman etmeleri”ne mümkünse engel olmak, mümkün değilse dinlememek, seyretmemek, okumamak lazımdır. Bir başka deyişle “düven sürmeni istemiyorum, sapa sıçma yeter” demek lazımdır. Böylelerini görüp fark ettiğiniz anda, yılandan kaçar gibi kaçınız zira size faydadan ziyade zarar verirler, zihninizi bulandırıp kirletirler.

Benden söylemesi ve uyarması dostlar.




3 yorum:

  1. Tek kelime ile mükemmel.
    Anlaya 😁😁😁😁

    YanıtlaSil
  2. Mükemmmel. Kalemin eskimesin hocam.

    YanıtlaSil