30 Aralık 2022 Cuma

KİTAP OKUMA RAPORUM 2022

2022 YILI KİTAP OKUMA RAPORUM / Okunan Kitaplar (sırasıyla)

1.    Ankara Akıncı ovası – Tarihi ve kültürü, Burhanettin Baykurt

2.    Akademi, bürokrasi, siyaset sarmalında sağlıkla yaşamak, 1. Kitap, Prof. Dr. Sabahattin Aydın, Medipol Üniversitesi yay

3.    Vakalar, Op. Dr. M. Uğur Yılmaz, Nergiz yay

4.    Ercümend Özkan – Entelektüel bir portre, Dr. Kürşad Atalar, İlem yay

5.    İki buçuk sayfa – Cezaevi notları, Mehmet Çoban, Artuklu yay

6.    Yenilgiden sonra – Doğu Batı ile yaşamayı nasıl öğrendi, Ayşe Zarakol, Koç Üniversitesi yay

7.    Sen sev ben geliyorum – Şiir, Yaren Kayıp, 40’lar Kulübü yay

8.    Mücella, Nazan Bekiroğlu, Roman, Timaş yay

9.    Madalyonun içi – Bir psikiyatristin not defterinden, Uzm. Dr. Gülseren Budayıcıoğlu, Remzi Kitabevi

10. 10Altı Otuz5, Osman Koca, Ayışığı kitap

11.  Leyla’nın evi, Zülfü Livaneli, İnkılap kitabevi

12.  Kayıp tanrılar ülkesi, Ahmet Ümit, Yapı Kredi yay

13.  Tatar çölü, Dino Buzzati (Çev. Hülya Tufan), İletişim yay

14.  Puslu kıtalar atlası, İhsan Oktay Anar, İletişim yay

15.  Veba Geceleri, Orhan Pamuk, Yapı Kredi yay

16.  Bir Türk filmi olarak kanser – Kanserle iletişim, Prof. Dr. Ahmet Erözenci, Ayrıntı yay

17.  Doksan dokuz kere sen, Prof. Dr. Turgut Göksoy

18.  Kızıl elma koalisyonu – Ulusalcılar&milliyetçiler&kemalistler, Onur Atalay, Paradigma yay

19.  Ama hangi Atatürk, Taha Akyol, Doğan Kitabevi

20.  Son ada, Zülfü Livaneli, Doğan Kitabevi (YILIN EN İYİ KİTABI)

21.  Benim derdim, Şair Yaşar şiirleri -1, Yaşar Çakmakcı

22.  Milli eğitim’de üç-beş nöbeti, Prof. Dr. Hüseyin Çelik, HeCe vakfı yay

23.  Kar, John Banville (Çev. Levent Göktem), Sia yay

24.  Asisa, Mehmet Çoban, Flora yay

25.  Sinemada 55 yıl, İhsan Gedik

26.  Ferhat’ın şemsiyeleri, Ahmet Örs, Tasfiye kitaplığı

27.  Halkada duranlara, Ahmet Örs, Tasfiye kitaplığı

DEĞERLENDİRME

Toplam 27 kitap okundu (Ayda ort. 2 kitap)

(2021’de toplam 27 kitap okunmuştu, ayda ort. 2 kitap / Aynı kaldı)

Toplam 7848 sayfa okundu (Günlük ort. 21 sayfa)

(2021’de toplam 8063 sayfa okunmuştu, günlük ort. 22 sayfa / Aynı kaldı)

KİTABIN TÜRÜ

SAYI

Roman, Hikâye

11

Düşünce

6

Hatıra

6

Şiir

4

Toplam

27

Bu yıl okunan kitap sayısı geçen yılla nerede ise aynı kaldı. Ayda iki kitap ve okunan sayfa sayısı olarak standardı yakaladığım doğrudur fakat ilk aylardaki okuma hızım ve şevkim son aylara doğru iyice kırıldı. Bunda benim olduğum kadar yazarların da payı olduğunu düşünüyorum. Koyu siyah ile yazılan kitaplar 9 puan verdiğim kitaplar olup sizlere de tavsiye ediyorum. Fakat bir kitap var ki 10 puanı almayı hak etti. Onu ısrarla ve hararetle tavsiye ediyorum. Kanaatimce bu roman bir şaheser ve baş yapıt. Elimde olsa Nobel’e aday gösterir ve bütün orta öğretim okullarında ders kitabı olarak okuturdum. İyi ki kitaplar var.

30.12.2022                                                  İrfan Yalçınkaya

3 yorum:

  1. Çok iyi ir performans ve istikrar. Tebrik ederim

    YanıtlaSil
  2. Ekrem Altınlı30 Aralık 2022 17:11

    Tebrikler.

    YanıtlaSil
  3. Memduh Kars tebrikler,fırsatları iyi değerlendiriyorusun yola devam.

    YanıtlaSil