11 Kasım 2022 Cuma

BİR HABER & BİR ANI -3-

Bir Haber & Bir Anı

-3-

Haber

“Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan(RTE)'ın eski doktoru ve 22'nci Dönem AKP Balıkesir Milletvekili Turhan Çömez, Erdoğan'ın CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun ABD ziyaretiyle ilgili sözlerine yanıt verdi. Erdoğan'ın "Biz bir defa ilk seçimi yaptığımızda ve bu seçimden de açık ara büyük bir başarıyla birinci parti olarak çıktıktan sonra gitmiştik" sözlerinin gerçeği yansıtmadığını ifade eden Çömez, "Erdoğan nasıl oldu da toplumun gözüne baka baka ‘ben seçildikten sonra gittim’ dedi. Biz gittik, ben yanındaydım. Parti kurulmadan gittik. Parti kurulduktan sonra da gittik. Seçimden sonra da gittiler ben orada yoktum" dedi…”

(https://www.gazeteduvar.com.tr/turhan-comez-erdogan-parti-kurulmadan-once-de-abdye-gitti-ben-yanindaydim-haber-1584369 , 11.10.2022)

Anı

Sene 2003, aylardan haziran, Ege denizinden tatlı bir meltem esmekte idi.

Çeşme'de dindar muhafazakâr bir tatil köyünde, doçentlik sınavlarının yorgunluğunu atalım ve akademik titre ulaşmayı ailecek kutlayalım dedik.

Havuz başında Avusturya Viyana'da pastane işleten ve Avrupa Milli Görüş Teşkilatı'na mensup bir gurbetçi ile sohbet ediyorduk.

Sohbet esnasında konu açıldığında bir ara dedi ki; "RTE, siyasi yasaklı iken ABD ziyareti sonrası (mayıs 2000) dönüşte Viyana'ya uğradığında bizim evde toplanmıştık. O zaman demişti ki; "Amerikalılar benden bir parti kurmamı istiyorlar. Ben de onlara dedim ki; "Ama ben siyasi yasaklıyım. Nasıl olacak bu iş?". Onlar da dediler ki; "Sen kur, gerisini merak etme".

Sonrasına herkes şahit oldu zaten. AKP 2001'de kuruldu, 2002'de ilk genel seçimlerde tek başına iktidara geldi. Baykal devreye girdi, yasak kaldırıldı, sadece Siirt seçimleri bir bahane ile iptal edilip RTE milletvekili adayı oldu, kazandı, partinin başına geçti, başbakan koltuğunu devraldı. Ve bütün bu olmaz sanılan, baş döndüren ve inanılmaz gelişmeler, hatırlanırsa kamuoyuna Siirt'te belediye başkanı iken okuduğu bir şiir nedeniyle siyasi yasak konmasına nazire olarak "Yiğit düştüğü yerden kalkar" diye sunuldu.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder